Sport

Na czym polega trening EMS?

• Bookmarks: 9


Electrical Muscle Stimulation, czyli trening EMS to jedna z najefektowniejszych form aktywności fizycznej. Treningi EMS cieszą się coraz większą popularnością, jego zalety doceniają zarówno zawodowi sportowcy, jak i osoby, które dotychczas nie potrafiły zmotywować się do uprawiania sportu. Wyjaśniamy, na czym polega trening EMS i jakie są jego największe zalety.

Trening EMS a tradycyjny trening na siłowni i zajęcia fitness

Lekarze, trenerzy personalni i dietetycy podkreślają, że każda aktywność fizyczna ma sens – ważne, by robić to, co się lubi. Jeśli więc uwielbiamy jeździć na rowerze, biegać, pływać czy grać w squasha, kontynuujmy naszą pasję i cieszmy się z osiąganych wyników sportowych. Niestety wiele osób do treningów się zmusza, by schudnąć, by ruszać się po pracy siedzącej lub po prostu by utrzymać nienajgorszą formę. Jeszcze więcej osób nie potrafi wytrwać w postanowieniu dłużej niż 2-3 tygodnie i porzuca treningi, zanim zaczynają być widoczne pierwsze efekty.

Trening EMS jest wręcz idealny właśnie dla takich osób, które w trosce o swoje zdrowie chcą ćwiczyć, ale same treningi nie sprawiają im tak dużej frajdy. Treningi EMS zajmują od 20 do 30 minut, dlatego chętnie korzystają z nich osoby zabiegane, zapracowane. Ten rodzaj aktywności jest również bardzo efektywny – wystarczą krótkie treningi raz w tygodniu, by znacząco poprawić kondycję, wzmocnić mięśnie i zadbać o swoją formę. Dlatego na treningi EMS chodzą również osoby, które trenują inne dyscyplinę sportowe, a poprzez EMS chcą poprawić swoje wyniki.

Trening EMS – jak to działa?

Podczas tradycyjnego wysiłku, również w trakcie treningu, mózg pod wpływem dostarczanych bodźców, przekazuje impulsy do neuronów, które rozprowadzają je po odpowiednich mięśniach. Gdy mięśnie otrzymają impuls, dostają skurczy – im więcej i im częściej mięśnie odbierają skurcze, tym stają się większe i bardziej wydajne.

W czasie treningu EMS osoba ćwicząca ma na sobie specjalną kamizelkę z elektrodami, przez które przepływa prąd o właściwym natężeniu. Urządzenie, które przesyła impulsy elektryczne do naszych mięśni, wspomaga działanie mózgu. W efekcie mięśnie otrzymują znacznie więcej impulsów, które docierają aż do 9 partii mięśni w trakcie jednego treningu EMS. Impulsy te pobudzają wiele mięśni do wzrostu jednocześnie – zarówno mięśnie powierzchowne, jak i mięśnie głębokie, które podczas tradycyjnych treningów są często pomijane.

Zalety treningu EMS – jakie korzyści płyną z elektrostymulacji mięśni?

Trening EMS jest podobny do treningu siłowego, cardio czy treningu interwałowego. Podczas elektrostymulacji nie korzysta się jednak z dodatkowych obciążeń, a jedynie z ciężaru własnego ciała. Podczas treningu EMS w znacznie mniejszym stopniu obciążamy stawy lub nie obciążamy ich w ogóle. Trener personalny, znając nasze oczekiwania i możliwości, dobiera takie ćwiczenia, które będą możliwie najbardziej efektywne, dzięki czemu będą także sprawiały nam większą przyjemność.

Podczas treningu EMS zwiększa się wydolność organizmu, siła mięśni, przyspiesza metabolizm, a nasze ciało staje się bardziej elastyczne. Osoby prowadzące siedzący tryb życia zgodnie twierdzą, że po treningach EMS ból pleców znacznie się zmniejsza, a z czasem ustępuje. Dużą zaletą treningów EMS jest także czas ich trwania – musimy na nie poświęcić od 20 do 30 minut, a więc znacznie mniej niż na zajęcia fitness czy treningi na siłowni.

Po głównej części treningu EMS następuje chwila relaksu – masaż elektroimpulsami pomaga nam się rozluźnić, zastępuje więc rozciąganie, podczas którego obniżamy temperaturę ciała i rozciągamy włókna mięśniowe, by były elastyczne. Trening EMS nie bez powodu nazywany jest treningiem XXI – to nowoczesna forma aktywności, dzięki której możemy schudnąć, pozbyć się cellulitu, zbudować tkankę mięśniową, poprawić kondycję i ogólną sprawność.

Artykuł powstał przy współpracy ze Studio Body Fit.

comments icon0 comments
0 notes
25 views
bookmark icon

Write a comment...

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *