Dieta

Oto prawdziwy superfood – poznaj sproszkowany sok z jęczmienia

• Bookmarks: 25


Obecność składników typu superfood w codziennej diecie dla wielu z nas stała się już niemal punktem obowiązkowym. Odżywcze i pełne antyoksydantów owoce acai, jagody goi, pozwalające utrzymać XX w najlepszej kondycji. Nie każdy wie, że bogate w składniki odżywcze i witaminy można znaleźć nie tylko z dala od naszych ogrodów i przydomowych rabatek. Wiele roślin, które doskonale znamy z pól, łąk i sadów również zawiera istotne składniki, pozytywnie wpływające na kondycję ludzkiego organizmu. Jedną z nich jest jęczmień, będący odmianą zbóż od dekad wysiewanych na ziemiach polskich. W sklepach z suplementami diety i drogeriach można dziś znaleźć m.in. sproszkowany sok z jęczmienia. Jakie są jego właściwości? Dlaczego warto włączyć go do codziennej diety?

Kiedy stosować sproszkowany sok z jęczmienia?

Najbardziej znanym zastosowaniem sproszkowanego soku z jęczmienia jest okres odchudzania. Dieta wzbogacona ćwiczeniami oraz regularnym spożyciem młodego jęczmienia przynosi znacznie lepsze efekty niż sama redukcja liczby kalorii. Sproszkowany sok z jęczmienia do codziennego jadłospisu powinny również włączyć osoby, które borykają się z przewlekłymi bólami żołądka oraz kłopotami trawiennymi. Dzięki swoim właściwościom, sproszkowany sok z jęczmienia przyspieszy przemianę materii i zapewni regularność wypróżnień.

Co ważne, młody jęczmień zawiera dużą ilość substancji walczących z wolnymi rodnikami. Spożywając regularnie jego dwie płaskie łyżeczki dziennie, mamy szansę widocznie poprawić kondycję skóry i zadbać o jej elastyczność i promienność.

Właściwości sproszkowanego soku z jęczmienia

Jedną z najbardziej pożądanych właściwości sproszkowanego soku z jęczmienia jest jego pozytywny wpływ na układ trawienny. Dzięki dużej zawartości błonnika, produkt wspomaga przemianę materii, pozytywnie wpływając na jej przyspieszenie. Dzięki temu toksyny z organizmu usuwane są jeszcze szybciej, a pokarm niepotrzebnie nie zalega w jelitach.

Poza tym sproszkowany sok z młodego jęczmienia posiada również właściwości zmniejszające apetyt. To szczególnie dobra informacja dla osób walczących o szczupłą sylwetkę i zgubienie zbędnych kilogramów. Wraz ze spadkiem ilości tkanki tłuszczowej, dochodzi również do zmniejszenia poziomu cholesterolu we krwi. Dzięki temu odzyskana zostaje równowaga organizmu, a stan włosów, skóry i paznokci ulega polepszeniu.

Sproszkowany sok z jęczmienia zawiera także wyjątkowo dużą ilość wysoce przyswajalnego białka. Jego obecność sprawia, że układ immunologiczny staje się silniejszy.

Czy istnieją przeciwskazania do spożywania sproszkowanego soku z jęczmienia?

Choć liczne badania naukowe nie potwierdziły istnienia wyraźnych przeciwwskazań do stosowania sproszkowanego soku z jęczmienia, z pewnością nie warto przekraczać jego dziennej zalecanej dawki. W przeciwnym wypadku może się okazać, że alergeny zawarte w produkcie zadziałają uczulająco, wywołując mniej lub bardziej nasilone reakcje. Negatywny wpływ na ludzki organizm może też mieć naprawdę duża ilość błonnika zawartego w sproszkowanym soku z jęczmienia. W nadmiernych ilościach działa on bowiem nie tylko pozytywnie na układ trawienny, ale wręcz przeczyszczająco. W konsekwencji, spożycie zbyt dużej ilości sproszkowanego soku z jęczmienia może doprowadzić do wystąpienia biegunki, a następnie – odwodnienia.

Artykuł powstał we współpracy z firmą Najlepsze Suplementy.

comments icon0 comments
0 notes
37 views
bookmark icon

Write a comment...

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *