Dieta

Musli w diecie sportowca – najlepsza mieszanka od Zdrowa Sowa

• Zakładki: 64


Twoje życie kręci się wokół treningów? Każdy, kto prowadzi aktywny tryb życie i a jego grafik porządkuje plan treningowy, doskonale wie, jak ważne jest odpowiednie odżywianie. Nawet najlepsze ćwiczenia, zaawansowany sprzęt czy zabiegi regeneracyjne, nie zastąpią zbilansowanej diety, bogatej w składniki odżywcze. To właśnie jedzenie jest naszym paliwem – od tego, ile, kiedy i co zjemy, zależą zasoby energii, jakimi dysponujemy. W przypadku sportów wydolnościowych bardzo ważne jest dostarczenie odpowiedniej liczby węglowodanów, białka, zdrowych tłuszczy, a także witamin. Szczególnie ważne są węglowodany złożone – to właśnie one są źródłem energii podczas aktywności fizycznej. Doskonałym źródłem „dobrych węglowodanów”, a także wielu składników odżywczych niezbędnych sportowcom jest musli. 

Jakie musli wprowadzić do menu sportowca?

Włączenie musli do sportowej diety przyniesie Ci szereg korzyści. Dzięki tej zdrowej żywności poczujesz znaczny przypływ energii, a dzięki posiłkowi bogatemu w witaminy i minerały, Twoje ciało będzie się lepiej regenerować. Wybierając mieszankę musli, zwróć uwagę na skład – unikaj tych z dodatkiem substancji słodzących. Bazą zdrowego musli są płatki owsiane, będące bogatym źródłem błonnika i wielu składników odżywczych. Doskonałym uzupełnieniem płatków owsianych będą bakalie, siemię lniane, a także nasiona chia – będące prawdziwym superfoods. Taka mieszanka musli z najlepszymi składnikami i jogurtem lub mlekiem roślinnym to doskonała przekąska, która zapewni stabilną energię podczas treningu! 

Foto: Shutterstock

comments icon0 komentarzy
0 komentarze
56 wyświetleń
bookmark icon

Napisz komentarz…

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *