Zdrowie

Jak uzupełnić niedobory magnezu i zapomnieć o skurczach?

• Bookmarks: 10


Nieprzyjemne, a często także bardzo bolesne skurcze powstają na skutek niedoboru magnezu, niekiedy również potasu. Istnieje kilka skutecznych sposobów, by uzupełnić niedobory magnezy i uchronić się w przyszłości przed zbyt małą ilością tego pierwiastka w naszym organizmie. Jak uzupełnić brak magnezu, stosując naturalne metody?

Produkty spożywcze bogate w magnez

W pierwszej kolejności powinniśmy przyjrzeć się naszej diecie. Opinia, że kawa wypłukuje magnez jest tylko w części prawdziwa. Jeśli nie pijemy więcej niż 4 filiżanki (lub 2 kubki) kawy dziennie, napój ten dostarczy nam więcej magnezu, niż wypłucze. Należy jednak sięgać po kawę ziarnistą (nie rozpuszczalną), dobrej jakości i najlepiej świeżo mieloną.

Ponadto dużo magnezu znajdziemy w orzechach, kakao, deserowej czekoladzie, otrębach pszennych, pestkach dyni, produktach zbożowych (również kukurydzianych), w kaszy gryczanej, w grochu i fasoli, szpinaku, w bananach, w botwince, figach czy migdałach. Uwzględniając zapotrzebowanie kaloryczne, należy te produkty uwzględnić w naszej diecie, na początku w nieco większej ilości, zastępując nimi inne, które magnezu mają mniej.

Pielęgnacja skóry sposobem na niedobory magnezu?

Coraz więcej osób szuka alternatyw dla suplementów diety. Nie chcemy przyjmować kolejnych tabletek, dlatego tym bardziej cieszą nas rozwiązania, dzięki którym niedobory magnezu możemy uzupełnić bez stosowania takich preparatów.

Producenci kosmetyków do pielęgnacji skóry, rozszerzają swoją ofertę o kremy, balsamy, lotiony i masła do ciała z magnezem, które nie tylko pielęgnują skórę, ale przede wszystkim dostarczają łatwo przyswajalny magnez do naszego organizmu. Udowodniono bowiem, że magnez wchłania się przez skórę znacznie lepiej niż przez jelita, dlatego stosowanie magnezowych kosmetyków do ciała jest doskonałym sposobem na uzupełnienie niedoboru tego pierwiastka. Dodatkowo kurację magnezową możemy wesprzeć kąpielą w wodzie, w której rozpuścimy płatki magnezowe. Jeśli nie mamy wanny lub po prostu nie lubimy długich kąpieli, płatki magnezowe możemy rozpuścić w wodzie w misce, w której zanurzymy stopy.

Dlaczego należy uzupełniać niedobory magnezu?

Skurcze to niestety nie jedyne objawy niedoborów magnezu. Magnez uczestniczy w wielu procesach w naszym organizmie, przede wszystkim wspiera pracę układu nerwowego. Dlatego zbyt mała ilość tego pierwiastka w naszym organizmie, może objawiać się złym samopoczuciem (nawet stanami depresyjnymi), obniżoną koncentracją, trudnościami w radzeniu sobie ze stresem. Jednocześnie wzmożona praca układu nerwowego, a więc chroniczny stres, brak wypoczynku pozbawia nas magnezu, powodując powyższe objawy. Dlatego tak ważne jest, by nie lekceważyć żadnych symptomów i czym prędzej zacząć uzupełniać niedobory magnezu.

Jeśli zmiana diety, stosowanie alternatywnych źródeł magnezu nie wystarczy, by uzupełnić braki magnezu w naszym organizmie, należy zrobić badania na poziom magnezu, a następnie sięgnąć po odpowiednią dawkę leku. Leczenie skonsultujmy z lekarzem – dzięki temu nasze działania będą bezpieczne i skuteczniejsze.

Artykuł powstał przy współpracy z apteką internetową apteka-leki.pl

comments icon0 comments
0 notes
1 view
bookmark icon

Write a comment...

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *