Złote zasady zdrowego snu

Sen to podstawa naszego działania. Obecnie, gdy każdy dzień przeżywamy w biegu, warto zastanowić się nad tym ile czasu poświęcamy na sen i jaka jest jego jakość. A tak naprawdę jest o czym myśleć! Skutkami zaburzeń snu są problemy z koncentracją, zła kondycja skóry, gorsze samopoczucie, mniejsza wydajność w pracy. Już po kilku zarwanych nocach pogarsza się nasze zdrowie psychiczne i fizyczne. Co zatem zrobić, aby rano wstać wypoczętym i pełnym sił? Przestrzegać kilku istotnych zasad!

Stwórz w sypialni oazę spokoju

Może niektórym wydać się to nieprawdopodobne, ale wygląd naszej sypialni ma spory wpływ na nasz sen. Ważny jest nawet kolor ścian! Lepszym wyborem będą delikatne, kojące kolory. Unikaj wszelkich ognistych barw – czerwieni, pomarańczy, a także jaskrawych kolorów. Zadbaj o dobre zaciemnienie – grube rolety, żaluzje albo zasłony to podstawa! Dzięki takim zabiegom zagwarantujesz odpowiedni poziom zaciemnienia. To bardzo ważne, szczególnie gdy mieszkacie w centrum miasta, a przez okna wpada światło latarni ulicznych. Jeszcze jedną istotną zasadą urządzania sypialni jest minimalizm. Zbyt duża ilość mebli, gadżetów i bibelotów może rozpraszać nas i odwracać uwagę.

Pozostaje jeszcze tylko dobrać właściwe oświetlenie. Dlaczego to takie ważne? Ponieważ nadmierna ilość światła pobudza nasz mózg. Melatonina przestaje być produkowana i zamiast smacznie spać, nasz mózg jest gotów do działania – ale niestety wypoczęty nie jest.

Księżniczka na ziarnku grochu

Zagwarantowanie idealnego snu to wyzwanie. Ważne jest nie tylko otoczenie, w którym śpimy, ale i to na czym śpimy. Przecież nasze ciało podczas snu znajduje się w jednym miejscu przez kilka ładnych godzin. Jaki materac najlepiej wybrać? Świetnym wyjściem są najnowsze materace lateksowe, które znajdziecie na https://e-tecomat.pl/. Materiał z jakiego są wykonane dostosowuje się do kształtu ciała, przez co nie powoduje napięć mięśni. Materace lateksowe są wskazane również przy problemach z kręgosłupem.

Ufff jak gorąco!

Gorąca atmosfera w sypialni dopuszczana jest tylko w jednym przypadku – i z pewnością nie jest to sen. Zanim pójdziecie spać przewietrzcie porządnie sypialnię. Temperatura w sypialni nie powinna przekraczać 21oC. Jesteś zmarzluchem? Powstrzymaj się od odkręcania kaloryfera. Lepiej przykryj się cieplejsza kołdrą lub załóż grubszą pidżamę. To przyniesie zdecydowanie lepsze efekty. Obudzicie się wypoczęci i unikniecie zapocenia.

Dzięki tym prostym zasadom już nigdy nie wstaniecie lewą nogą. Pamiętajcie, że za Wasze sukcesy w dzień, odpowiedzialny jest zdrowy sen! A Wy jakie macie metody na szybkie zasypianie i spokojną noc? Podzielcie się z nami doświadczeniami!

Bądź pierwszy, który skomentuje ten wpis!

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.


*